نحوه نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان

نحوه نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان

در گذشته نورپردازی نما بیشتر روی ساختمان‌های تاریخی و بزرگ انجام می‌شد اما رفته رفته نورپردازی نما به بخش جدا نشدنی برای انواع ساختمان‌ها تبدیل شد. نورپردازی نما اگر اصولی انجام شود می‌تواند یک ساختمان مسکونی را در شب به یک جاذبه توریستی تبدیل کند. برای طراحی نورپردازی نمای ساختمان، روش‌ها و منابع نوری بسیار زیادی وجود دارد، یکی از این منابع نوری ریسه شلنگی است که به دلیل باریک و کشیده بودن آن، نمای ساختمان را جذاب و خیره کننده می‌سازد. با ریسه شلنگی می‌توان نورپردازی‌های متفاوتی را در نمای ساختمان پیاده سازی کرد و اشکال هندسی و معماری ساختمان را نمایان‌تر کنیم. در ادامه با نحوه نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان آشنا می‌شویم.

نحوه نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان

نوپردازی نمای ساختمان

نورپردازی نمای ساختمان در روز و شب اهمیت زیادی برای جلب توجه عابران پیاده و افرادی که از کنار ساختمان گذر می‌کنند دارد. روشنایی و نورانی کردن نمای ساختمان برای ساختمان‌های تجاری و فروشگاهی باعث افزایش جذب مشتری می‌شود. در خیابانی که سوژه‌های نورپردازی زیبایی دارد تصاویر و نورپردازی‌ها بهتر و طولانی تر در ذهن هک می‌شود که همین امر باعث برندینگ آن ساختمان تجاری می‌شود. توجه داشته باشید که به جز در مواردی خاص، نورپردازی باید به صورتی انجام شود که منبع نور دیده نشود. نورپردازی نما با انواع لامپ نورپردازی نمای ساختمان اجرا می‌شود که در قسمت زیر تعدادی از این منابع نوری را بررسی می‌کنیم:

  • وال واشر: وال واشر‌ها در واقع از تعدادی ال ای دی کنار هم چسبیده ساخته شده اند و اغلب به صورت توکار نصب می‌شوند. وال واشرها از نظر اقتصادی نیز به صرفه هستند و با رنگ نور RGB و RGBW و رنگ نورهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. همچنین وال واشر درجه حفاظتی بالایی دارد و دارای قابلیت کنترل رنگ نور از راه دور است.
  • ریسه: با تنوع رنگ بسیار بالای ریسه‌ها و باریک بودن و کشیده بودن آنها طرح‌های نورپردازی متنوعی را می‌توان روی ساختمان پیاده کرد. ریسه‌ها به دلیل بالا بودن درجه حفاظتی آنها (IP65)، در برابر گرد و غبار و باران مقاومت بسیار زیادی دارند.
  • جت لایت: این مدل منبع نوری، دارای نورپردازی خطی و پرتابی است که برای روشنایی و نورپردازی جذاب ساختمان‌های بلند بسیار مناسب و کاربردی است. این چراغ نما نیز درجه حفاظت IP65 دارد که آن را در برابر آب و گرد و خاک مقاوم می‌سازد.

نمای ساختمان

نحوه نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان

در این بخش به بررسی نحوه نصب ریسه شلنگی روی دیوار و نمای ساختمان می پردازیم. قبل از نصب ریسه توجه داشته باشید که ریسه را بیش از حد نکشید زیرا باعث بهم ریختگی در ساختار سیم آن می‌شود. زمانی که ریسه هنوز روی قرقره به صورت رول شده است بیش از حد آن را روشن نگه ندارید زیرا باعث آب شدن ریسه می‌شود. قبل از نصب حتما مسیری که قرار است روی آن ریسه نصب کنید را اندازه بگیرید و طبق آن ریسه تهیه کنید و حتما روی قسمت‌هایی که برش خورده باید ریسه را برش بزنید زیرا اگر ریسه اشتباه بریده شود می‌تواند به کلی باعث از کار افتادن آن قسمت از ریسه شود. ریسه‌های شلنگی دارای یک پین و سوکت برای اتصال به برق هستند. ریسه‌ باید از سمتی نصب شود که نزدیک به منبع تغذیه و برق باشد.

نحوه نصب ریسه در نمای ساختمان

در اولین مرحله سر سوزنی پین را به ریسه و آن سر پین را به سوکت متصل می‌کنیم. اگر به برق زدید و روشن نشد پین را 180 درجه به راست یا چپ بچرخانید و دوباره به برق متصل کنید. اگر هنگام اتصال جرقه زد، سوکت اتصالی دارد و باید از سوکت دیگری استفاده کنید. در مرحله بعد قبل از اتصال به برق و روشن کردن ریسه، ریسه را در مسیر مشخص شده با استفاده از بست‌های پلاستیکی به دیوار و یا سقف نما نصب کنید.

نصب ریسه در نمای ساختمان

بهترین برند ریسه شلنگی در ایران

یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده ریسه در ایران لوپ لایت است که کار خود را از سال 1400 با تیمی حرفه ای شروع کرده است. این تولید کننده ریسه‌های بسیار با کیفیت و مقاوم در ابعاد و تراکم‌های متفاوت به بازار عرضه می‌کند. محصولات لوپ لایت دارای 3 سال گارانتی می‌باشند و ریسه‌های ضد آب با مقاومت بالا در برابر سرما، گرما و رطوبت تولید می‌کند. این شرکت با بهره‌گیری از بروزترین تجهیزات و مدرن‌ترین تکنولوژی‌ها در تولید انواع ریسه، خیال مصرف کننده را از بابت کیفیت محصولات خود راحت کرده است.

Suggest

پیشنهاد فروشگاه الکتروشید

تکنولوژی بدون سیم

یکی از مهمترین تکنولوژی‌هایی که در ساخت ریسه‌های لوپ لایت به کار رفته است تکنولوژی بدون سیم (wireless) است. تکنولوژی بدون سیم آخرین فناوری ساخت ریسه در جهان است که با برطرف کردن مشکلات ریسه‌های قدیمی، کاربرد آن را آسان تر و بهتر کرده است. در این تکنولوژی با حذف سیم و رابط‌های کم کیفیت قدیمی، مدار مس (با خلوص بالاتر) در یک برد انعطاف پذیر 5 لایه تولید می‌شود که احتمال قطع شدن مدار را به صفر می‌رساند.

ریسه نمای ساختمان

بهترین مدل ریسه برای نورپردازی نمای ساختمان، ریسه شلنگی است؛ بعضی از ریسه‌های شلنگی دارای کلید روشن و خاموش و دیمر یا کنترلر نیستند و برای خاموش کردن آنها، باید از برق کشیده شوند. با تهیه مدل ریسه شلنگی RGB می‌توانید در هر زمان از شبانه روز، با کنترلری که این ریسه دارد رنگ نور و شدت نور ریسه را تغییر دهید.

یکی از محبوب‌ترین ریسه‌ها، ریسه BaseLine است که در تراکم‌های 60، 120 و 180 و با قیمت اقتصادی و مناسب تولید می‌شود. این ریسه تنوع رنگ بسیار بالایی دارد و در هر یک متر برش می‌خورد.

پیشنهاد الکتروشید درباره ریسه شلنگی

بهترین ریسه برای نمای ساختمان، ریسه شلنگی مخصوص نمای ساختمان است، این ریسه‌ها می‌توانند اشکال هندسی معماری ساختمان را جذاب تر نمایش دهند. نصب بسیار آسانی دارد اما توجه داشته باشید که اگر به خوبی نصب نشود باعث زیبایی و جذابیت آن ساختمان نمی‌شود بلکه نتیجه ای معکوس به همراه دارد. پس توصیه می‌شود حتما از یک متخصص برای این کار استفاده کنید. ریسه‌هایی که روی نمای ساختمان نصب می‌شوند نباید نور آنها به داخل ساختمان تابیده شود زیرا باعث آزار و اذیت ساکنین ساختمان می‌شود. پیشنهاد الکتروشید برای تهیه یک ریسه با کیفیت بالا، ریسه BlueLine لوپ لایت است.

BlueLine بهترین ریسه برای نمای ساختمان

این ریسه با قابلیت برش هر 20 سانتی‌متر در دسته ریسه‌های 220 ولت بی رقیب است و با راندمان بسیار بالای آن با نوردهی 1200 لومن بر متر باعث می‌شود که ریسه شلنگی با نام تجاری BlueLine در دسته پرنورترین ریسه‌های موجود در بازار قرار گیرد. این ریسه انعطاف پذیری و مقاومت کشیی بالایی دارد و بهترین انتخاب برای نورپردازی برج‌ها و ساختمان‌های بسیار بلند است که می‌خواهند ریسه پرنور، بدون قطعی و با نور یکدست در نمای ساختمان خود داشته باشند.

ریسه‌ها نیز همانند بقیه منابع نوری گرما تولید می‌کنند؛ به همین دلیل نباید نزدیک بهم یا در هم پیچیده نصب شوند زیرا باعث آب شدن ریسه می‌شود. ریسه‌های شلنگی علاوه بر نمای ساختمان در نورپردازی اتاق، کابینت‌ها، میز تلویزیون و راه پله و … نصب و استفاده می‌شود.

دسته بندی:
آموزش نصبمعرفی محصول
برچسب‌ها: نصب ریسه شلنگی, نورپردازی ساختمان
Related posts

پست هایـــــ پیشنهادی

(مقالات پیشنهادی الکتروشید)

Trend

پرفروش ترینـــــ محصولات

( پرفروش ترین های یک ماه اخیر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مقالات مرتبط:

محصولات الکتروشید: