بهترین مارک ریسه شلنگی

بهترین مارک ریسه شلنگی

با پیشرفت فناوری، تجهیزات متنوعی برای نورپردازی مکان‌های مختلف به وجود آمده است. ریسه‌ها یکی از پرکاربردترین لامپ‌های نورپردازی نمای ساختمان‌ می‌باشد که جذابیت زیاد و روشنایی ملایم ایجاد می‌کند. در گذشته تنها استفاده ریسه‌ها برای تزئین مراسم و جشن‌ها بوده ولی امروزه با تولید مدل‌های جدید ریسه علی‌الخصوص ریسه شلنگی، شاهد افزایش کارایی و تقاضای این محصول هستیم. حال ممکن است انتخاب بهترین مارک ریسه شلنگی برای شما چالش برانگیز باشد. بنابراین در این مقاله به بررسی فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین مارک ریسه شلنگی و همچنین معرفی برندهای معتبر تولیدکننده ریسه می‌پردازیم.

یک نمونه ریسه تزئینی

ریسه شلنگی چیست و چه کاربردی دارد؟

ریسه‌ شلنگی نوعی از لامپ‌های روشنایی، تزئینی با روکش شفاف است که زیبایی آن باعث شده تا تحولی عظیم در صنعت روشنایی ایجاد شود. این ریسه‌ها عموما از روکش پلاستیکی مرغوب و با انعطاف بالا ساخته می‌شود. همچنین بر روی بدنه آن تعداد زیادی لامپ LED یا SMD تعبیه شده که به صورت متوالی در بورد (board) قرار گرفته اند. ولتاژ ورودی ریسه‌ شلنگی، 220 تا 240 ولت بوده و با IP65 که امکان نصب در خارج ساختمان را فراهم می‌کند، در بازار عرضه می‌شود. از دیگر مشخصات فنی ریسه شلنگی می‌توان به اجزای تشکیل دهنده بدنه آن اشاره کرد:

  • صفحه PCB یا مدار ریسه
  • چیپ LED یا SMD
  • مقاومت
  • خازن
  • دیود
  • ردیف مسی یا سیم انتقال جریان

از آنجایی که ریسه‌های شلنگی جایگاه ویژه‌ای در نورپردازی نمای خارجی و داخلی ساختمان دارد، پس شما می‌توانید از این چراغ برای زیبایی نمای ساختمان خود استفاده کرده و در عین حال، برای خلق یک دیزاین جذاب در فضای داخلی بهتر با رعایت نکات نورپردازی دکوراسیون با لوستر و آویز از آن بهره ببرید. برای مثال می‌توان کنار و لبه پله‌ها، بالا و پایین کابینت‌ها، سقف کناف و … را با استفاده از ریسه شلنگی نورپردازی کرد.

کاربرد ریسه شلنگی

انوع ریسه شلنگی

ریسه‌های شلنگی به دلیل سهولت نصب به وسیله بست پشتی و استفاده آسان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های طراحان نورپردازی می‌باشد و معمولا در رول‌هایی به متراژ 50 و 100 متر قابل خریداری است. ریسه‌های شلنگی بر اساس ابعاد چیپ به کار رفته، دسته بندی می‌شود. از متداول‌ترین ابعاد چیپ‌ها می‌توان به جدول زیر اشاره کرد:

 

luminous flux

(LM/W)

CRI

power

(W)

SMD size

(mm)

picture

 SMD type

15~10 98~80 0.1W 1*35*28

سایز چیپ LED

2835

25~20 0.2W
60~50 0.5W
28~18 95~80 0.2W 1*50*50

سایز چیپ LED مدل دیگر

5050

75~60 95~80 0.5W 0.8*30*57

سایز چیپ

5730

14~10 90~80 0.06~0.1W 0.8*14*30

سایز چیپ بعدی

3014

 

انواع ریسه نوری

علاوه بر ریسه شلنگی، انواع مختلفی از ریسه‌های نوری وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

  • ریسه نئون فلکسی: انتشار نور یکدست و پیوسته، از ویژگی‌های ریسه نئون فلکسی می‌باشد و عمدتا در نورپردازی تزئینی و داخلی ساختمان استفاده می‌شود. این ریسه طیف رنگی گوناگونی را شامل می‌شود و با تراکم‌های مختلف در دسترس می‌باشد.

کاربرد نئون فلکس تزئینی

  • ریسه نواری: ریسه‌های نواری با برق ورودی 12 تا 24 ولت، انتخابی عالی برای ایجاد افکت‌های نوری متنوع و زیبا در محیط‌ می‌باشد. مدل نواری معمولاً دارای چسب پشتی است که نصب آن‌ را بسیار آسان می‌کند و می‌توان این لامپ را بر روی هر سطحی چسباند.
  • ریسه سیلیکونی: ریسه سیلیکونی، محصولی خاص و مدرن برای ایجاد نور یکنواخت و بدون لکه می‌باشد. همچنین با انعطاف پذیری بالا و مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی، می‌تواند در مکان‌های مختلف کابردهای گوناگون داشته باشد. مدل مخصوص نصب توکار و روکار و مدل 360 درجه از انواع مختلف ریسه سیلیکونی می‌باشد.

معرفی بهترین برند ریسه‌های موجود در بازار

در میان برندهای مختلف موجود در بازار، انتخاب گزینه مناسب تاثیر زیادی در کیفیت نورپردازی شما دارد. در ادامه چند نمونه از برندهای مطلوب موجود را بررسی می‌کنیم.

لوپ لایت بزرگ‌ترین تولید کننده ریسه در خاورمیانه

از بهترین و معتبرترین برندهای ایرانی در زمینه تجهیزات نورپردازی، می‌توان به لوپ لایت اشاره کرد. ریسه‌های لوپ لایت با تکنولوژی بدون سیم (wireless) شناخته شدند که هیچگونه قطعی در مدار ندارند. همچنین ضمانت و پشتیبانی 3 ساله محصولات به شما اطمینان از کیفیت کالا و از سوی دیگر خیالی آسوده برای کاهش خسارات و هزینه‌های پس از نصب را می‌دهد. در ادامه چند نمونه از محصولات محبوب و پرفروش لوپ لایت را بررسی می‌کنیم:

 ریسه Blueline با مقاومت کششی بالا

اجرای نورپردازی مخصوصا در ساختمان‌های مرتفع، عملیاتی پرهزینه‌ برای شماست. پس انتخاب تجهیزات نورپردازی باکیفیت کمک می‌کند تا با خیال راحت، پروژه‌های خود را پیش برده و خرید بدون ریسک را تجربه کنید. ریسه blueline دارای نوار محافظ آبی رنگ است که باعث می‌شود مقاومت کششی ریسه بالا رفته و بدون قطعی در مدار، قابلیت تحمل نیروی کششی زیادی را خصوصا در ارتفاع و بلندی داشته باشد که باعث عدم قطع شدن این مقطع در دراز مدت می‌شود.

ریسه شلنگی بلولاین

ریسه Baseline

اگر به دنبال ریسه باکیفیت و مقرون به صرفه هستید، پیشنهاد ما به شما ریسه‌های 220 ولت لوپ لایت با نام تجاری baseline است. این مدل در تراکم‌های مختلف و تنوع رنگی بالا، انتخاب بسیاری از مشتریان ماست. با به کارگیری این ریسه، زیبایی و روشنایی ملایم را به محیط خود اضافه کنید و شاهد طول عمر بالای این آیتم باشید.

ریسه شلنگی baseline

ریسه Greenline جایگزین نور خورشید

نور خورشید، بهترین منبع برای رشد گیاهان است. ریسه ‌full spectrum با نام تجاری Greenline به شما این ویژگی را می‌دهد که در محیط‌های داخلی و کنترل شده، به عنوان جایگزینی برای نورخورشید از آن استفاده کنید. همینطور بهترین دستیار شما برای پیش بردن گلخانه و محیط‌های گیاه پروری این ریسه می‌باشد که دارای طیف کامل نور از امواج UV تا IR است و فرآیندهای فتوسنتزی گیاهان را به خوبی انجام می‌دهد. نتیجه استفاده از این محصول، رشد خوب و گلدهی مناسب گیاه است و در کشاورزی بدون خاک نیز بسیار کاربرد دارد.

ریسه شلنگی مخصوص رشد گیاه

سان لوکس

سان لوکس از بهترین تولیدکنندگان لوازم روشنایی و نورپردازی، با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد. این برند، دارای تجهیزات نوری مختلف با کیفیت مطلوب، تنوع رنگی بالا و در توان‌های مصرفی گوناگون است که می‌تواند جزو گزینه‌های خوب برای شما باشد.

Navigate

از دیگر برندهای مطرح و وارداتی در بازار، می‌توان به navigate اشاره کرد. این برند ساخت کشور چین است و نسبت به قیمت مناسبش، محصولات مطلوب و پرفروشی ارائه می‌دهد که می‌تواند جزو گزینه‌های انتخابی شما باشد.

ویژگی‌های ریسه خوب

تا به اینجای مقاله، شما با چندین مدل ریسه آشنا شدید، شاید برای شما سوال شده باشد که چه پارامترهایی به ما در انتخاب بهترین مارک ریسه شلنگی کمک می‌کند؟

انعطاف پذیری و مقاومت در برابر کشش

یک ریسه‌ شلنگی مرغوب، انعطاف پذیری مناسبی دارد که می‌تواند در مکان‌های برجسته و منحنی به خوبی فرم بگیرد و بعد از استفاده به حالت اولیه خود برگردد. همچنین مدل‌های باکیفیت این محصول دارای مقاومت کششی بسیاری است که باعث عدم پارگی و قطع شدگی خصوصاً در ارتفاع و بلندی می‌شود.

توان مصرفی کم و میزان روشنایی بالا

تناسب بین دو فاکتور توان مصرفی و میزان روشنایی، برای انتخاب ریسه شلنگی مطلوب حائز اهمیت است. پس باید مقدار توان مصرفی ریسه نسبت به میزان روشنایی تا حد بالایی، کمتر باشد. بنابراین، در مقابل مقدار کم مصرف برق شما می‌توانید نور زیادی دریافت کنید.

نورپردازی با ریسه شلنگی

طول عمر بالا

کیفیت متریال به کار رفته در ریسه فاکتور بسیار مهمی است و در طول عمر آن و کیفیت نورپردازی تاثیر بسزایی دارد. همچنین مدت زمان بیشتری در نورپردازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هزینه‌های دوباره شما را کاهش می‌دهد.

ضد اشعه UV

این ویژگی برای محصولاتی که باید در معرض نور آفتاب قرار بگیرند اهمیت دارد تا مقاومت و استحکام آن‌ها را در برابر اثرات مخرب اشعه UV حاصل از تابش خورشید بهبود ببخشد. این امر علاوه بر این باعث می‌شود تا ریسه تغییر رنگ نداده و دیرتر فاسد شود.

قابلیت اتصال به dimmer

تنها برخی از ریسه‌ها قابلیت اتصال به dimmer برای تنظیم نور را دارند. این دستگاه توسط یک ریموت کنترل رادیویی، شدت و روشنایی ریسه‌های شلنگی را کنترل می‌کند. پس با انتخاب محصول معتبر و منحصر به فرد می‌توانید شدت نور محیط را تغییر دهید و در مصرف برق صرفه جویی کنید.

طیف رنگی بالا

نکته دیگر برای تشخیص ریسه خوب، طیف رنگی بالای مدل RGB است که با ترکیب سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی رنگ‌های مختلف دیگری را تولید می‌کند. یک ریسه شلنگی باکیفیت محدودیتی برای ایجاد رنگ‌های گوناگون ندارد و به وسیله ریموت کنترل RGB، نمایشی از ترکیب رنگ‌ها را برای شما ایجاد می‌کند.

نمونه ای از ریسه RGB

قابلیت برش در اندازه‌های کوچک

از آنجایی که ریسه‌ها معمولا در اندازه‌های 100 سانتی متری قابل برش هستند و امکان استفاده در بخش‌های کوچک‌تر را نمی‌دهد، شما با انتخاب ریسه شلنگی باکیفیت، قابلیت برش در اندازه‌‌های 10، 20 و حتی 5 سانتی متری را دارید.

ضمانت

از دیگر ویژگی‌های یک انتخاب باکیفیت، ضمانت و پشتیبانی پس از فروش آن است. محصول معتبر دارای گارانتی بیشتری است و شرکت مربوطه از بابت کیفیت محصولات خود اطمینان دارد. پس با انتخاب بهترین مارک ریسه شلنگی در صورت بروز مشکل شما می‌توانید به راحتی خسارات را برطرف کنید.

اکنون شما چندین ویژگی دیگر برای انتخاب ریسه شلنگی خوب نام ببرید و تجربیات خود را در استفاده از برندهای گوناگون با ما به اشتراک بگذارید.

دسته بندی:
راهنمای خریدمعرفی محصول
Related posts

پست هایـــــ پیشنهادی

(مقالات پیشنهادی الکتروشید)

Trend

پرفروش ترینـــــ محصولات

( پرفروش ترین های یک ماه اخیر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مقالات مرتبط:

محصولات الکتروشید: