تفاوت جت لایت و وال واشر چیست؟ + [جدول]

تفاوت جت لایت و وال واشر چیست؟ + [جدول]

تفاوت جت لایت و وال واشر در بسیاری از ویژگی‌های آن‌هاست. از مشخصات فنی گرفته تا شکل ظاهری، از جمله تفاوت‌های مهم این 2 محصول نورپردازی محسوب می‌شود. با توجه به مشخصات فنی متفاوت جت لایت و وال واشر، کاربردهای گوناگونی را از هر یک می‌توان انتظار داشت.

جت لایت نسبت به وال واشر از قدرت پرتاب نور بسیار بیشتری برخوردار است. این در حالی است که وال واشر در کنار پرتاب نور، می‌تواند سطح وسیع‌تری را به صورت خطی روشن کند. همچنین قیمت این 2 قلم کالا با یکدیگر متفاوت است و در هزینه نهایی پروژه اثرگذار خواهد بود. با توجه به این موارد، باید پیش از طراحی نورپردازی و با توجه به هدف خود، محصول مناسب را انتخاب کنید. در ادامه با بررسی بیشتر ویژگی هر محصول و تفاوت آن‌ها، در انتخاب بهتر به شما کمک خواهیم کرد.

جت لایت چیست و چه کاربردی دارد؟

برای بررسی تفاوت جت لایت و وال واشر باید با تعریف هر یک از این محصولات آشنا باشید. جت لایت از جمله محصولاتی است که از قدرت نور فوق‌العاده‌ای برخوردار است. به همین علت می‌توان نور را به صورت یک باریکه روی سطح با ارتفاع زیاد منتشر کند.

همین موضوع سبب می‌شود تا امروزه شاهد کاربرد جت لایت به عنوان انواع لامپ نورپردازی نمای ساختمان‌ و حتی بناهای تاریخی باشیم. به ویژه ستون‌های بلندی که در هر بنا وجود دارد، که با کمک این محصولات به خوبی قابل نورپردازی است. جت لایت‌ها علی‌رغم قدرت بسیار عالی در پرتاب نور، مصرف برق پایینی دارند.

جت لایت چیست

وال واشر چیست و چه کاربردی دارد؟

وال واشر دیگر محصول روشنایی است که امروزه در نورپردازی نما به کار می‌رود. این نوع کالا همانند جت لایت از جمله المان‌های نوین در بازار محسوب می‌شود و از تکنولوژی جدیدی برخوردار است. نکته بسیار مهم آن است که تعدادی چراغ ال ای دی در یک وال واشر به صورت خطی کنار هم قرار می‌گیرند.

به همین علت نوری که از یک وال واشر منتشر می‌شود، به صورت خطی قابل مشاهده است. از انواع وال واشر می‌توان در بسیاری از فضاهای باز و حتی بسته استفاده کرد. روشنایی زیرگذر و تونل‌ها، نورپردازی نمای ساختمان و برج‌ها، بناهای تاریخی و حتی فروشگاه‌های مختلف از جمله کاربردهای گسترده وال واشر محسوب می‌شود.

وال واشر چیست

تفاوت جت لایت و وال واشر چیست؟

جت لایت و وال واشر تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارد. به همین علت نباید این 2 را با هم اشتباه گرفت. با توجه به هدف شما از نورپردازی، پیش از انجام پروژه باید گزینه مناسب را انتخاب کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های این 2 محصول را بررسی می‌کنیم:

شکل ظاهری متفاوت جت لایت و وال واشر

اولین موردی که شاید در همان نگاه نخست به چشم بیاید، تفاوت ظاهری جت لایت و وال واشر است. دقت کنید که یک جت لایت به گونه‌ای طراحی می‌شود که از یک فریم دایره‌ای برخوردار است. این قاب خود روی یک پایه پروژکتوری سوار می‌شود تا امکان تنظیم زاویه آن فراهم باشد.

همچنین به طور معمول برای انواع جت لایت از لنزهای محدب استفاده می‌شود. در آن طرف وال واشر یک فریم مستطیلی نسبتا باریک دارد. در حقیقت تعدادی لامپ ال ای دی در همین فریم روی یک خط قرار می‌گیرد. همچنین دیگر خبری از لنز محدب برای آن‌ها نخواهد بود.

تفاوت جت لایت و وال واشر

تفاوت جت لایت و وال واشر در قدرت پرتاب نور

یک تفاوت بسیار مهمی که می‌توان بین این 2 محصول نورپردازی نما مورد بررسی قرار داد، قدرت پرتاب نور است. در حقیقت توجه به این ویژگی در هر محصول می‌تواند شما را در انتخاب بهترین گزینه به منظور طراحی نورپردازی کمک کند. در غیر این صورت احتمال عدم دستیابی به نتیجه دلخواه وجود خواهد داشت.

طراحی هر 2 محصول به گونه‌ای است که لامپ‌های ال ای دی با توان‌های مختلف کنار یکدیگر و با چیدمان خاص قرار می‌گیرد. اما به طور کلی انواع جت لایت نسبت به وال واشر قدرت پرتاب نور بالاتری دارد؛ به طوری که حتی گاهی می‌توان آپارتمان‌های چند ده متری را با آن نورپردازی کرد. از این رو باید در نظر گرفت که قدرت پرتاب نور در یک جت لایت چندین برابر وال واشر است.

تفاوت جت لایت و وال واشر در نوع انتشار نور

درست است که بیان کردیم هر 2 محصول قادر است نور را به صورت خطی منتشر کند، اما در همین موضوع نیز تفاوت‎‌هایی با یکدیگر دارد. با توجه به قدرت بسیار بالای پرتاب نور و نوع فریم جت لایت، پرتوی که از آن منتشر می‌شود به صورت خطی باریک است.

این در حالی است که لامپ‌های ال ای دی در یک وال واشر به صورت خطی در یک فریم مستطیلی کنار هم قرار می‌گیرد. از این رو می‌توان انتظار یک نور با قدرت پایین‌تر و در عین حال پهن‌تر را داشت. به همین علت باریکه نور وال واشر نسبت به انواع جت لایت پهن‌تر و بزرگ‌تر خواهد بود.

انتشار نور وال واشر و جت لایت

تفاوت جت لایت و وال واشر در کارایی

قدرت پرتاب نور و پهنای باریکه پرتوی که وال واشر و جت لایت، از جمله مهم‌ترین مشخصات تعیین‌کننده نوع کارایی آن‌هاست. مسلما زمانی که فرد بخواهد نمای یک ساختمان بلند و تا چند ده متر را نورپردازی کند، جت لایت با توجه به قدرت بالاتر پرتاب نور، گزینه مناسب‌تری است.

همچنین نورپردازی ستون‌ها با توجه به عرض کم‌تری که دارد، با کمک انواع جت لایت بهتر و راحت‌تر صورت می‌گیرد. این در حالی است که یک وال واشر نمی‌تواند برای ساختمان‌ها بلند کارایی داشته باشد. با این حال، نورپردازی دیوارها به دلیل نیاز به پهنای بیشتر باریکه نور، با وال واشر منطقی‌تر خواهد بود.

تفاوت جت لایت و وال واشر
جت لایت وال واشر
قدرت پرتاب نور تا چند ده متر قدرت پرتاب 3 تا 6 متر
انتشار نور خطی باریک انتشار نور خطی پهن
شکل ظاهری با فریم گرد و لنز محدب شکل ظاهری مستطیلی باریک
کاربرد برای ساختمان‌های مرتفع کاربرد برای نورپردازی دیوارها

تفاوت جت لایت و وال واشر در کارایی

شباهت‌ جت لایت و وال واشر

علاوه‌بر اینکه باید با تفاوت جت لایت و وال واشر آشنایی کافی داشت، بررسی شباهت‌های این 2 محصول مهم خواهد بود. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین شباهت‌های وال واشر و جت لایت می‌پردازیم:

  • یکی از شباهت‌های جت لایت و وال واشر، به کارگیری آن‌ها در نورپردازی نمای ساختمان است. خیلی از اوقات طراحان از هر 2 محصول به صورت همزمان برای افزایش جذابیت طراحی خود بهره می‌گیرند.
  • جت لایت و وال واشر هر 2 قادر به انتشار نور به صورت خطی است. صرفا یک تفاوت در پهنای باریکه نور منتشرشده با یکدیگر دارد.
  • هر 2 محصول تنوع رنگ نسبتا خوبی در بازار دارد. از این رو امکان تهیه هر رنگ دلخواه از آن‌ها وجود خواهد داشت.
  • با توجه به اینکه جت لایت و وال واشر در محیط بیرون مورد استفاده قرار می‌گیرد، هر 2 از درجه حفاظت بالایی برخوردار است. این بدان معناست که نسبت به رطوبت و گرد و غبار از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهد.
  • این 2 محصول با توجه به پرتو خطی که دارد، خیلی بحث آلودگی نوری برایشان مطرح نمی‌شود. به طور کلی از این نظر تقریبا شبیه به یکدیگر عمل می‌کند.

شباهت‌ جت لایت و وال واشر

بهترین برند وال واشر و جت لایت

انتخاب بهترین برند برای خرید وال واشر و جت لایت، از اهمیت زیادی برخوردار است. برخلاف چراغ‌های معمولی که صرفاً برای روشنایی استفاده می‌شوند، در مورد وال واشر و جت لایت، علاوه بر روشنایی، جنبه‌های زیبایی و دکوراتیو نیز اهمیت دارد. همچنین این محصولات باید قادر باشند نور را به میزان مناسب و به شکلی مؤثر پرتاب کنند. بنابراین، خرید از برندهای معتبر نقش تعیین‌کننده‌ای در دستیابی به نتیجه مطلوب دارد.

Suggest

پیشنهاد فروشگاه الکتروشید

یکی از برندهای معتبر در این زمینه، یزدنور است که به عنوان یکی از پیشتازان در تولید و طراحی چراغ‌های نورپردازی نمای ساختمان شناخته می‌شود. یزدنور انواع وال واشر و جت لایت را با تنوع در اندازه‌ها و مشخصات فنی مختلف به بازار عرضه می‌کند. محصولات این شرکت علاوه بر کیفیت بالا و قیمت مناسب، دارای گارانتی‌ 3 ساله هستند تا خریداران با اطمینان کامل از آنها استفاده کنند.

بهترین مارک وال واشر و جت لایت

جت لایت بهتر است یا وال واشر؟

در قسمت‌های مختلف مقاله شباهت‌ و تفاوت جت لایت و وال واشر را با جزئیات کامل بررسی کردیم. قدرت پرتاب نور، طراحی ظاهری، مشخصات فنی و حتی کاربرد این 2 محصول تفاوت‌ها با یکدیگر دارد. با این حال خیلی از مشتریان زمانی که می‌خواهند برای طراحی نورپردازی خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند، با سردرگمی مواجه می‌شود.

اینکه بخواهیم بگوییم وال واشر بهتر است یا جت لایت، خیلی ایده منطقی به نظر نمی‌رسد. این محصولات 2 المان کاملا مجزا محسوب می‌شود که حتی کاربرد متفاوتی با یکدیگر دارد. از این رو شرایط طراحی شما تعیین می‌کند که کدام انتخاب بهتر و مناسب‌تر است. به عنوان مثال، برای نورپردازی ستون‌ها با ارتفاع زیاد مسلما جت لایت گزینه بهتری است. این در حالی است نورپردازی دیوار یک باغ که ارتفاع چندانی ندارد، با توجه به عرض آن با وال واشر جذاب‌تر خواهد بود.

دسته بندی:
آموزش نورپردازیراهنمای خریدمعرفی محصول
Related posts

پست هایـــــ پیشنهادی

(مقالات پیشنهادی الکتروشید)

Trend

پرفروش ترینـــــ محصولات

( پرفروش ترین های یک ماه اخیر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مقالات مرتبط:

محصولات الکتروشید: