تزیین اتاق با ریسه + [5 ایده و معرفی محصول]

تزیین اتاق با ریسه + [5 ایده و معرفی محصول]

امروزه تزیین اتاق با ریسه به منظور نورپردازی یکی از مواردی است که توسط طراحان مورد توجه قرار گرفته است. انواع بسیار متنوعی از ریسه‌ها در بازار موجود است که برای نورپردازی و تزیین فضای مورد نظر شما می‌تواند موثر واقع شود. به عنوان مثال ریسه‌های شلنگی خود در مدل‌های مختلفی طراحی می‌شود که به منظور نورپردازی گزینه فوق‌العاده‌ای است.

همچنین ریسه‌های rgb، سیلیکونی و نئون فلکسی هر کدام برای قسمت‌های خاصی از نورپردازی اتاق کاربرد دارد. نکته بسیار مهمی که باید در نظر بگیرید آن است که پیش از هر چیزی ایده نورپردازی تزیینی خود را در ذهنتان تداعی کنید. برای این کار می‌توانید از ایده‌های پیشنهادی ما الگو بگیرید. در ادامه مقاله علاوه بر معرفی 5 ایده جذاب برای تزیین و نورپردازی اتاق با ریسه، به معرفی محصولات کاربردی در بین انواع ریسه خواهیم پرداخت.

5 ایده تزیین اتاق با ریسه‌

با عرضه انواع مختلف ریسه به بازار، دست طراحان به منظور نورپردازی و تزیین فضاهای گوناگون بسیار باز شده است. از این رو اگر از خلاقیت خود برای چنین کاری بهره بگیرید، مسلما به ایده‌های جذابی دست خواهید یافت. در ادامه این قسمت، برخی از بهترین ایده‌هایی که در این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرد را معرفی می‌کنیم. هر یک می‌تواند الگوی خوبی برای کار شما باشد:

تزیین اتاق با ریسه شلنگی

یکی از بهترین محصولاتی که امکان استفاده از آن به منظور تزیین اتاق وجود دارد، انواع ریسه شلنگی است. چنین ریسه‌هایی قابلیت انتشار نور به صورت کاملا یکنواخت و ملایم را دارد. به همین علت می‌توان با این ریسه‌ها کارهای تزیینی بسیار جذابی را انجام داد.

اگر ایده‌های مختلفی که در آن‌ها از ریسه‌های شلنگی استفاده می‌شود را مورد بررسی قرار دهید، در اکثر آن‌ها چنین محصولاتی روی سقف قابل مشاهده است. در حقیقت نورپردازی سقف با کمک ریسه‌های شلنگی به صورت تزیینی یک ایده جذاب است. به ویژه در سقف‌های کناف‌دار، امکان ایجاد نور مخفی فوق‌العاده عالی با مدل‌های مختلف این محصولات وجود خواهد داشت. نکته بسیار مهم آن است که امکان تعبیه ریسه‌های شلنگی به شکل‌های دلخواه برای طراح وجود دارد.

تزیین اتاق با ریسه شلنگی

تزیین اتاق با ریسه های رنگی

یکی دیگر از ایده‌هایی که طراحان مختلف در این سال‌ها به آن توجه می‌کنند، استفاده از تلفیق رنگ‌هاست. در حقیقت می‌توان از چندین رنگ برای نورپردازی اتاق استفاده کرد و جلوه به خصوصی به نمایش گذاشت. ریسه‌های مختلف در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود که هر یک می‌توان در کنار یکدیگر به منظور تزیین اتاق به کار رود.

اما امروزه افرادی که ایده طراحی‌های این چنینی را در سر دارند، بیشتر به سراغ ریسه‌های هفت رنگ می‌روند. ریسه‌های rgb یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در بازار می‌توان پیدا کرد. این محصولات به صورت چند رنگ است و در هر قسمت پرتو متفاوتی منتشر می‌شود. به همین علت دیگر نیازی به استفاده از چندین مدل ریسه نخواهد بود.

 

تزیین اتاق با ریسه های رنگی

تزیین اتاق با ریسه و پنبه

پنبه ساختار بسیار خوبی به منظور طراحی‌های نورپردازی حرفه‌ای و فانتزی دارد. ساختار پنبه به گونه‌ای است که می‌توان با قراردهی یک منبع روشنایی در پشت آن، جلوه جذابی برای آن رقم زد. این کار زمانی که از ریسه‌‌های مختلف کمک بگیرید، فوق‌العادی به چشم خواهد آمد.

استفاده از ریسه و پنبه در کنار هم می‌تواند با کمک انواع مدل‌های مختلف صورت بگیرد. دقت کنید که امکان طراحی این چنینی در سقف و دیوار وجود دارد. یکی از جذاب‌ترین ایده‌های تزیین اتاق با ریسه، پوشاندن سقف به طور کامل با ریسه و سپس پنبه است. با چنین کاری، سقف حالت فانتزی و زیبایی به خود خواهد گرفت. دقت کنید که چنین ایده‌ای می‌تواند به صورت تک رنگ و یا تلفیقی از چندین رنگ اجرا شود.

شاید بیشترین قسمتی از خانه که از چنین ایده‌ای بهره می‌گیرند، اتاق خواب است. در حقیقت با تلفیق نور و شکل ابر مانند پنبه، می‌توان تصویر فوق‌العاده‌ای در اتاق خواب زوجین ایجاد کرد.

 

تزیین اتاق با ریسه و پنبه

تزیین اتاق با ریسه بنفش

رنگ بنفش یکی از بهترین گزینه‌ها برای نورپردازی فضاهای مختلف با ریسه و به ویژه اتاق خواب محسوب می‌شود. اگر با طیف‌های مختلف آشنا باشید، باید بدانید که بنفش از ترکیب 2 رنگ آبی و قرمز پدید می‌آید. در حقیقت زمانی که نور بنفش در محیط منتشر می‌شود، 2 پرتو آبی و قرمز در آن وجود خواهد داشت.

از این رو می‌توان تمامی مزایای 2 رنگ قرمز و آبی را از طریق نورپردازی فضا با ریسه‌های بنفش انتظار داشت. رنگ آبی موجود در این پرتو به آرام‌بخشی روح و روان فرد تاثیرگذار خواهد بود. همچنین طیف قرمز موجود در این پرتو، انرژی و گرمای خاص خود را به همراه دارد.

با این تفاسیر نورپردازی اتاق با ریسه‌های بنفش یکی از بهترین ایده‌ها برای اتاق خواب محسوب می‌شود. چنین‌ ایده‌ای نه تنها سبب می‌شود در طول شب چشم فرد برای خواب آزرده نشود، بلکه زیبایی خاصی به همراه خواهد داشت. تنها باید طریقه نصب ریسه در اتاق خواب را به صورت اصولی بلد باشید.

در حقیقت باید بدانید که از ریسه در کدام قسمت چنین فضایی استفاده کنید. به طور معمول برای اینکه چنین نوری زیبایی خود را داشته باشد و چشم را آزار ندهد، بهتر است ریسه‌ها را دورتادور تخت و در قسمت پایینی آن نصب کنید. همچنین نورپردازی تاج تخت خواب با این ریسه‌ها یک ایده جذاب دیگر می‌تواند باشد.

 

نورپردازی تاج تخت خواب

نصب نور مخفی پشت تلویزیون یا مانیتور

تزیین اتاق با ریسه در فضاهای بزرگ‌تر نیز امکان‌پذیر است. به عنوان مثال در اتاق نشیمن نیز می‌توان از انواع ریسه برای نورپردازی و طراحی جلوه‌های به خصوص استفاده کرد. صرفا باید از ایده‌های جذابی در این امر کمک بگیرید تا بتوانید به زیبایی مدنظر خود دست پیدا کنید.

یکی از بهترین طرح‌هایی که در حال حاضر در منازل مختلف به کار می‌رود، استفاده از ریسه به منظور طراحی نور مخفی در پشت مانیتور یا تلویزیون است. با این کار تصویر بسیار جذابی در فضای اتاق ایجاد خواهد شد. به علاوه با چنین طراحی می‌توان تلویزیون یا مانیتور را نسبت به سایر اجزا برجسته‌تر به تصویر کشید.

توجه کنید که چنین طراحی با کمک ریسه‎‌‌های با رنگ بنفش، آبی و حتی ترکیبی از چندین رنگ امکان‌پذیر است. این به سلیقه شما بر می‌گردد که کدام طیف رنگی را برای آن انتخاب کنید. نکته بسیار مهم آن است که همه ریسه‌‌ها قابلیت استفاده به منظور نور مخفی را ندارد. در حقیقت انتخاب اشتباه می‌تواند در طراحی شما اثر منفی بگذارد. بهترین گزینه‌هایی که در بازار به منظور طراحی‌های نور مخفی به کار می‌رود، انواع ریسه شلنگی و نئون فلکسی است.

 

نصب نور مخفی پشت تلویزیون با ریسه

معرفی بهترین محصولات برای نورپردازی با ریسه

دقت کنید که ریسه‌ها از جمله محصولاتی محسوب می‌شود که تنوع بالایی در بازار دارد. به همین علت ممکن است هنگام انتخاب بهترین مارک ریسه شلنگی و یا رنگ نور ریسه مدنظرتان به منظور تزیین اتاق با ریسه، با چالش و سردرگمی مواجه شوید. چندین مدل ریسه وجود دارد که بهره‌گیری از آن‌ها در این حوزه بیشتر به چشم می‌آید:

  • یکی از بهترین گزینه‌هایی که پیش‌تر هم برای اجرای ایده‌های مختلف به معرفی آن پرداختیم، انواع ریسه شلنگی است. نکته بسیار مهم، تنوع بالای مدل‌های این ریسه است.
  • ریسه‌های نئون فلکسی از دیگر نمونه هایی است که می‌توان برای تزیین اتاق روی آن حساب باز کرد. ریسه نئون فلکسی سیلیکونی دیگر مدل این محصولات محسوب می‌شود که گزینه عالی برای نورپردازی و تزیین است. دقت کنید که این محصولات در مدل‌های 360 درجه‌ای نیز در بازار موجود است.
  • اگر به دنبال محصولاتی هستید که بتواند چندین رنگ را به صورت همزمان منتشر کند، ریسه‌های rgb بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
  • اگر نیاز به محصولی دارید که بتواند برای گوشه یک فضا مثل قفسه کتاب به کار رود، انواع ریسه کرنرلاین می‌تواند چنین نیازی را برطرف سازد. این محصولات در کنار زیبایی، نور فوق‌العاده و یک‌دستی را منتشر خواهد کرد.
Suggest

پیشنهاد فروشگاه الکتروشید

معرفی بهترین محصولات برای نورپردازی با ریسه

اهمیت نورپردازی اتاق با ریسه

نورپردازی و تزیین اتاق با ریسه ایده بسیار خوبی است که می‌توان در بسیاری از فضاها از آن استفاده کرد. این محصولات ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد که امکان استفاده از آن‌ها به منظور تزیین و طراحی نورپردازی را می‌دهد. به عنوان مثال نور ملایمی از خود منتشر می‌کند و همین موضوع از خستگی چشم جلوگیری خواهد کرد.

همچنین امکان ایجاد طرح‌ها و شکل‌های متنوع با توجه به انعطاف‌پذیری انواع ریسه وجود دارد. این در حالی است که تزیین دیوار و سقف با محصولات دیگر نظیر لامپ خیلی فکر منطقی به نظر نمی‌رسد. نکته دیگر در مورد استفاده از انواع ریسه برای تزیین اتاق، نصب بسیار آسان آن‌هاست؛ به گونه‌ای که اکثر ریسه ها از جمله انواع ریسه نواری با کمک چسب‌هایی که در قسمت پشتی‌شان قرار گرفته، به راحتی روی محل مورد نظر ثابت خواهد شد.

دسته بندی:
آموزش نورپردازیمعرفی محصول
Related posts

پست هایـــــ پیشنهادی

(مقالات پیشنهادی الکتروشید)

Trend

پرفروش ترینـــــ محصولات

( پرفروش ترین های یک ماه اخیر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مقالات مرتبط:

محصولات الکتروشید: